et3alem el compiotar egysoft
زائرنا الكريم نحن سعدنا بوجودك في منتدانا والاطلاع علي مواضيعنا وسوف يسعدنا اكثر الانضمام الينا والمشاركه في المنتدي وافاده الجميع من قدراتك ومعلوماتك وافادتك من كل ما لدينا
et3alem.el.compiotar egysoft




منتديات ايجي سوفت egysoft المنتدي العام/منتدي الاسلاميات/منتدي عالم الرومانسيه/منتدي الكمبيوتر والانترنت/منتدي السينما والفنانين/منتدي الرياضه
 
الرئيسيةthegoldmaskمكتبة الصوربحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 هتقول اية لو صحيت من النوم ولقيت....!!!!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ahmed.kimo53
عضو خبير
عضو خبير


الجنس : ذكر

عدد المساهمات : 132
نقاط : 7792
تاريخ التسجيل : 05/11/2011
العمر : 28

مُساهمةموضوع: هتقول اية لو صحيت من النوم ولقيت....!!!!   الإثنين نوفمبر 07, 2011 2:54 pm




هتقول
ايه لو صحيت من النوم ولقيت ....


كيلوالسكر
بنص جنيه


وطن
الحديد بــ 100 جنيه

وجرام
الدهب بــ 5

جنيه


والكيلو
اللحمة بــ 2.5 وتعالى بص

وطن القمح
بــ 12 جنيه

والضرائب
اتلغت


والتعليم
مجانى بمعنى الكلمة

واى
حاجة تمسكها تلاقى

مكتوب عليهاmade in egypt

ونادر جدا لو لقيت منتج
مكتوب عليه
made
in china


ومرتبات
المدرسين والموظفين 4000 جنيه فيما فوق

ورغيف


العيش طعمه زى البسكويت
على رأى عادل إمام

ومفيش مشاكل صرف صحى على

مستوى الجمهورية


ولقيت
الناس كلها مبتسمه للحياه

ومفيش

بطالة فى مصر

والسحابة
السوده مشت من مصرومصر كلها بقت

منطقة حرة زى بورسعيد كدا دا لو استمرت حرة

وكل
مصر بقى عندها غاز

طبيعى ومبنصدروش لإسرائيل ولا بيحصل أزمة أنابيب الغاز بعد
كدا

ولقيت
مصر بتصنع طائرات وسيارات
وموبيلات مصرية علشان منجبش الصينى ويقفلهولنا

وأى


مصلحه حكومية تقدر
تخلصها بسرعة من غير رشوةوتقدر تمارس حقك
الطبيعى من غير ما تتدخل
الواسطة في حياتنا
ومصر بقت بتصنع منتجات
البترول وتبيعها بدل متصدر
بترول خام

والجمارك
اتلغت وتقدر تجيب أى

حاجة من أى مكان منتا دافع تمنها في بلدها

ونادر
جدا لو سمعت عن

واحد اختلس أو عمل غسيل أموال

ومفيش
مشاكل زبالة في مصر متراكمة من

التسعينيات

وعمرك ما
هتشوف حد مادد ايده وبيقولك هات وتلاقى ادين
بتقولك خد دا حقك


ومفيش
حاجة فى مصر اسمها عشوائيات

ورجع

المثل اللى بيقول محدش
بيـبات من غير عشا يتقال زى الأول

ويكون
في

حرية
صحافة يترد عليها مش حرية صحافة كلامها يدخل من جنب ويخرج من التانى

ونقول حريه رأى وخلاص


ومفيش
حاجة اسمها احتكار فى مصر للحديد أوغيره

اتمنى
ينال الاعجاب




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
هتقول اية لو صحيت من النوم ولقيت....!!!!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
et3alem el compiotar egysoft :: القسم العام :: الحوار والنقاش-
انتقل الى: